Brev:
Modermælkserstatning og mælk generelt
29. maj 2017
Alder:
10 mdr.
Modermælkserstatning og mælk generelt
Hej Helen
Mange tak for dit uddybende svar.
Pt. kommer vi 10 mme skefulde MME i hans havregrød om morgen og 10 skefulde i hans grøntsagsmos om aftenen, således at han samlet tilbydes 600 ml MME hver dag. Da han ikke spiser op, så får han ikke alle 600 ml. Derudover spiser han "kun" 4 gange dagligt, hvilket han altid har gjort.
Hans dag ser således ud med mad, vand og MME:
Morgen:
Havregrød lavet på vand og havregryn med smør og 10 skefulde MME og vand
Frokost i weekender (i hverdagene er han i vuggestue, hvor han får forskellige retter hver dag):
1 skive rugbrød med smøreost (reje -eller skinkeost) eller leverpostej, evt. 1 ostehaps samt vand
Eftermiddag i weekender (i hverdagene er han i vuggestue, hvor han får frugt og brød - han spiser dog kun brødet, og så får han et glas økologisk letmælk):
Vi prøver med forskellige frugtstykker, men det vil han ikke have, så han får ofte en eller to smoothies (á 90g hver) med frugt og evt. en 1-2 ostehaps samt vand
Er det egentlig ok, at han får mælk i vuggestuen? Umiddelbart lader han ikke til at have gener af det.
Aften:
Det kød som vi spiser, hvis han kan tygge det, ellers får han noget pålægs hamburgerryg, frikadelle eller kyllingefilet/kyllette samt en mos bestående af grøntsager og kartofler, hvori vi blander smør og 10 skefulde MME
Er det ok?
Vi har for nogen tid siden forsøgt at give ham MME på kop - både koldt og varmt, men det ville han ikke have - måske vi må prøve igen.
Mange hilsner
Suzie